07
léto
2015
sdfg

Co nesmí chybět stránkám neziskových organizací? Schopnost vzbudit důvěru a přesvědčit k akci

Představte si, že chcete věnovat svoje peníze na dobrou věc, a ještě nemáte jasnou představu, na jakou. Budou vaše kroky směrovat na web? Velmi pravděpodobně ano. Pokud jste tedy z neziskovky a přemýšlíte, jak vylepšit své webové stránky, zkuste se do myšlení potenciálního dárce vžít. Váš web musí umět přesvědčit, že právě vaše aktivity si zaslouží podporu.
web

Vytvořit web tak, aby sloužil vašim cílů, může být oříšek. Foto: Webnode

První věc, se kterou se musí potenciální dárce ztotožnit, je poslání vaší organizace. Aby se tak mohlo stát, musí tuto vizi najít a co nejjednodušeji pochopit. Vysvětlete mu ji na webu srozumitelně a nezapomeňte uvést konkrétní kroky, které vedou k jejímu naplnění. Nabídněte čtenáři dostatek informací o problematice, na kterou se vaše organizace zaměřuje. Stránky by měly nenásilně zodpovědět všechny dotazy dříve, než si je návštěvník stihne položit.

Kontrolní otázky:

  1. Je na první pohled jasné, jaká je naše vize a proč to celé děláme?
  2. Dozví se návštěvník, jakým způsobem vizi naplňujeme?
  3. Odpovídá web na všechny hlavní otázky, týkající se našeho poslání?
  4. Odpovídá web na všechny důležité otázky, které mohou dárce napadnout?

Svoje peníze byste nesvěřili někomu, komu nevěříte. Ujistěte i potenciální donátory, že s jejich darem bude naloženo správně. „Pochlubte se dosavadními výsledky své práce a uskutečněnými projekty. Dárce také jistě ocení konkrétní příběhy, fotky nebo videa. Zveřejňujte na webu výroční zprávy organizace, případně i transparentní účet. Dobře poslouží přehledné grafy příjmů a výdajů,” radí Ondřej Uhlíř ze společnosti Webnode, na jejíž platformě běží weby tísicovek českých neziskových organizací.

Vaše neziskovka dostane lidskou tvář díky adrese a seznamu členů týmu, které je možno v případě dotazů kontaktovat. Skrze konkrétní osoby si snáze zajistíte důvěryhodnost. Pokud máte reference nebo kladné ohlasy médií, zveřejněte na webu i ty.

V komunikaci nezapomínejte ani na sociální sítě, jako Facebook, Twitter nebo Instagram. Na nich můžete průběžně uveřejňovat zajímavé příběhy, aktuality a fotky, díky kterým se o vás dozví více lidí nebo které posílí důvěru ve vaši činnost.

Kontrolní otázky:

  1. Máme na webu dostatek konkrétních ukázek naší činnosti?
  2. Dozví se návštěvník o tom, jak hospodaříme?
  3. Najde čtenář konkrétní jména a tváře z naší neziskovky včetně kontaktů?
  4. Pokud se o nás píše v médiích, chlubíme se tím na webu?
  5. Používáme sociální sítě tak, aby to mělo pozitivní efekt na naši činnost?

Ve chvíli, kdy se vám podařilo přesvědčit návštěvníka webu o smyslu vaší práce, nabídněte mu co nejjednodušší cestu k akci. „Zbytečné komplikace, někdy i jen pár kliknutí navíc, dokáží potenciálního dárce odradit. Formulář k registraci, číslo účtu nebo jiné tlačítko ke spuštění akce mu proto naservírujte na dobře viditelném místě, ideálně na homepage nebo v záhlaví. Na to z naší zkušenosti neziskovky často zapomínají,“ uzavírá Ondřej Uhlíř z Webnode.

Kontrolní otázky:

  1. Dozví se potenciální dárce snadno a rychle, jak vám může pomoci?
  2. Nejsou cesty k pomoci příliš komplikované?

Zdroj: Webnode AG

verze pro tisk
  zpět
CHCI VĚDET CO JE NOVÉHO VE SVĚTĚ NEZISKOVEK
Chci dostávat novinky emailem.


Kdo jsem?


 odhlásit odběr

PARTNEŘI SVĚTA NEZISKOVEK

partner ČSOBpartner AVPO ČR