07
léto
2015
sdfg

DPH „na vstupu“: jak se změní náklady plátce?

V minulém příspěvku jsme se zabývali situací, kdy se neziskovka stává plátcem daně z přidané hodnoty (DPH). Kdy se tak stane, co se počítá do obratu nebo co to udělá s cenami pro uživatele vašich služeb? Vše si můžete připomenout v červnovém článku.

Nyní zpět k tématu dnešní poradny – stali jste se plátcem DPH. Buď proto, že jste museli, protože váš obrat překročil za dvanáct po sobě jdoucích měsíců jeden milion Kč (§ 6 Zákona o DPH), nebo jste se pro tento krok rozhodli dobrovolně, protože jste si spočítali, že se vám to vyplatí.

 

Nárok na odpočet DPH

 

Jako plátce DPH tedy nyní připočítáváte k ceně svých produktů nebo služeb DPH. Prakticky to znamená, že vám zákazník platí cenu produktu nebo služby navýšenou o DPH a vy všechnu vybranou DPH přeposíláte státu. Zároveň vám stát může vrátit tu DPH, kterou jste vy jako zákazník zaplatili vašim dodavatelům (§ 72-79 Zákona o DPH – Nárok na odpočet daně).

Věděli jste, že nárok na odpočet daně můžete uplatnit v průběhu tří let od 1. dne měsíce následujícího po měsíci, kdy nárok na odpočet vznikl?

Níže uvedený obrázek naznačuje vliv DPH na naše náklady i koncovou cenu služby:

dph


DPH a specifika neziskovek

 

Kdybychom se nepohybovali v neziskovém sektoru, mohl by článek na tomto místě zřejmě skončit. Ale na kdyby se nehraje. Pokračování najdete v celém článku.

Martin Ježek a Petr Jun, portál www.ucetnictviproneziskovky.cz

verze pro tisk
  zpět
CHCI VĚDET CO JE NOVÉHO VE SVĚTĚ NEZISKOVEK
Chci dostávat novinky emailem.


Kdo jsem?


 odhlásit odběr

PARTNEŘI SVĚTA NEZISKOVEK

partner ČSOBpartner AVPO ČR