4
duben
2016
sdfg

Jarní inventura finančního řízení

Odhadujeme, že loňské účetnictví již máte uzavřeno, naplánované činnosti letošního roku naplno rozjeté… a co teď? Najděte si chvilku času a udělejte si pohodlí – podíváme se na to, jak máte nastavené finanční řízení.

Většina organizací se v souvislosti s finančním řízením a reportingem zabývá především otázkou, jak správně nastavit systém. Tomu se v dnešním díle věnovat nebudeme, ale pokud vás téma zajímá, vše potřebné najdete v jiném článku na našich stránkách. Nastavení systému tedy přeskočíme a začneme auditem úrovně finančního řízení. Pro tyto účely je vhodné položit a zodpovědět si tyto otázky:

  • Poskytuje vám účetní / finanční oddělení informace o stavu financí?
  • Máte sestavený rozpočet?
  • Víte, kolik potřebujete na letošní provoz?
  • Jste si jistí tím, že realita odpovídá rozpočtu?
  • Pokud ne, zajímáte se o příčiny a nápravu?

Kladné odpovědi na tyto otázky jsou základem, bez kterého nelze bezpečně řídit žádnou organizaci! Druhým okruhem, který si zaslouží vaši pozornost, je cash flow. V čem byste měli mít jasno?

  • Máte jistotu, že v každém okamžiku letošního roku budete schopni hradit své závazky?
  • Máte přehled o předpokládaných příjmech a výdajích?
  • Dochází k pravidelnému porovnání plánů s realitou?
  • Máte „plán B“ pro případ, že vám cash flow nevychází?

Sestavení prognózy cash flow není složitým úkolem. Zajímavé je, že i přesto s ním většina organizací neoperuje a místo čísel spoléhá na intuici. Proč intuice není pro finanční řízení to pravé? Čtěte dále!

Martin Ježek a Petr Jun, portál Účetnictvíproneziskovky.cz

verze pro tisk
  zpět
CHCI VĚDET CO JE NOVÉHO VE SVĚTĚ NEZISKOVEK
Chci dostávat novinky emailem.


Kdo jsem?


 odhlásit odběr

PARTNEŘI SVĚTA NEZISKOVEK

partner ČSOBpartner AVPO ČR