5
květen
2016
sdfg

Řízení cash flow neziskové organizace

V minulém díle našeho seriálu jsme se věnovali rychlé inventuře finančního řízení. V textu jsme zmínili i otázku řízení cash flow. V čem spočívá, na co si dát pozor a jak zavést teoretické poznatky prakticky do chodu ve vaší organizaci? Právě cash flow, neboli finančním tokům, se nyní budeme věnovat podrobněji.

 

Buďme k sobě upřímní!

 

Plánování a řízení rozpočtů jednotlivých projektů je již u neziskovek naštěstí běžnou praxí. Jejich cílem je zajištění alespoň nulového hospodářského výsledku organizace (tedy zabránění ztrátě). Bohužel stále není pravidlem věnovat minimálně stejnou pozornost i plánování a řízení finančních toků organizace (cash flow). Jistě je to dáno poměrně velkou mírou nejistoty, která je spojena s tím, jak jsou neziskovky financovány. Avšak ruku na srdce, není absence řízení cash flow způsobena i něčím jiným?

 

Kdo ví, jak bude?

 

Sestavit si plán cash flow je jednoduché. Stačí ovládat základy práce v tabulkovém editoru a jednou měsíčně připravit jednoduchou tabulku se všemi finančními prostředky, které v daném měsíci plánujete vydat a přijmout.

Jestliže jste organizací projektového typu, nejjednodušší bude sečíst výdaje a příjmy každého projektu s těmi „neprojektovými“. Když ale realizujete projekty, jejichž finanční prostředky musejí být oddělené od ostatních peněz organizace, musíte sledovat cash flow každého takového projektu zvlášť.

Jaké další konkrétní rady a tipy k řízení cash flow Vám můžeme nabídnout? Čtěte dále v celém článku.

Martin Ježek a Petr Jun, portál ucetnictviproneziskovky.cz

verze pro tisk
  zpět
CHCI VĚDET CO JE NOVÉHO VE SVĚTĚ NEZISKOVEK
Chci dostávat novinky emailem.


Kdo jsem?


 odhlásit odběr

PARTNEŘI SVĚTA NEZISKOVEK

partner ČSOBpartner AVPO ČR