5
květen
2016
sdfg

DRUŽINA: Dobrý obsah kampaně je polovinou úspěchu

Propagují jen to, čemu sami věří. Stojí za kampaněmi pro Člověka v tísni, Hate Free Culture, OSF, Stranu zelených, Junáka, a již druhým rokem i za vizuální stránkou NGO Marketu. Jejich poslední video s Aničkou Polívkovou viděly miliony lidí po celém světě. Na to, jak moc je reklama v nezisku potřeba, jsme se ptali jednoho ze členů agentury DRUŽINA, Jana Látala.

1

Pracujeme jen s neziskovkami a díky tomu jim dobře rozumíme! Foto: Družina


Jaký má vlastně reklama v neziskovém sektoru smysl?
 

Čím více lidí uvěří vaší myšlence, tím větší máte šanci měnit věci, na kterých vám opravdu záleží. Je tedy důležité, abyste byli vidět a slyšet. A v době, kdy jsou na vzestupu sociální média, to platí dvojnásob. Neziskovka reklamou může šířit osvětu, snažit se kampaní změnit legislativu, nebo jen budovat svou značku, což jí pak pomůže s financováním. Možností, jak využít reklamu ke svému prospěchu, jsou spousty.


Neziskovky často bojují o každou korunu. Nejsou pro ně kampaně, které stojí i stovky tisíc korun, zbytečný luxus?


Propagace by neměla být luxus, ale automatická součást každého projektu. Opakuji se, ale pokud vymyslíte sebelepší projekt a nikdo se o něm nedozví, nedostane se k cílovým skupinám, veškerá snaha byla zbytečná. S propagací je třeba počítat od samého začátku, i v žádosti o grant. Ideální proto je, když můžeme s organizacemi pracovat na strategii od úplného začátku.

 

Minulý rok jste uspěli s celoevropskou kampaní Change Your Shoes. Jen virální video vidělo přes 10 milionů lidí. Jak se vám to podařilo?
 

Jak jste zmínili, neziskovky většinou nemají peníze na nákup médií. To nás naučilo vytvářet kampaně tak, aby se díky kvalitnímu obsahu šířily samy. Change Your Shoes je přesně tento případ. Lidé si video přeposílali, protože se jím líbilo a rozuměli mu napříč kontinenty. I když v těchto kampaních může být počáteční investice vyšší, ve výsledku je efektivnější.


Liší se něčím studio DRUŽINA od ostatních agentur?
 

Spolupracujeme pouze s neziskovým sektorem. Troufáme si říct, že už dobře známe jeho potřeby. Tím, že nepracujeme na komerčních zakázkách, také zaručujeme kampaním prioritu. O věcech rádi diskutujeme. Sídlíme v Krymské ulici a vchod máme přímo do ulice - budeme rádi, když se za námi přijdete podívat!

Děkujeme za rozhovor!

Otázky: Redakce Světa neziskovek

verze pro tisk
  zpět
CHCI VĚDET CO JE NOVÉHO VE SVĚTĚ NEZISKOVEK
Chci dostávat novinky emailem.


Kdo jsem?


 odhlásit odběr

PARTNEŘI SVĚTA NEZISKOVEK

partner ČSOBpartner AVPO ČR