7-8
léto
2016
sdfg

Finanční řízení? Hlavně pravidelně

Na začátku roku máme většinou, i přes detailní rozpočet, pouze velmi hrubou představu o tom, jak bude naše organizace finančně vypadat v průběhu následujících 12 měsíců. Jak je to možné? Například tak, že nemáme přiznané dotace, ze kterých budeme náklady organizace hradit. Schválení či neschválení projektových žádostí může často zcela změnit i precizně nastavené náklady.

 

Správná rozhodnutí potřebují dostatek dat

 

Prvním krokem při nastavení kontinuálního systému finančního řízení je zobrazení rozpočtu organizace v čase daného roku. Druhým krokem je rozhodnutí, jak často chceme finanční zdraví organizace vyhodnocovat. Pro některé organizace (záleží na velikosti, frekvenci změn v rozpočtu nebo dotacích) je nutné vyhodnocování provádět měsíčně, jiným stačí jednou za kvartál.

Naše doporučení? Po určitém období můžete frekvenci upravit, začněte však měsíčním cyklem. Budete moci v krátkém časovém horizontu zpřesňovat cílování hospodářského výsledku a získávat aktuální data a podněty pro manažerské rozhodování. Můžete se například včas rozhodnout, jestli je potřeba získávat další finanční zdroje, nebo šetřit náklady.

 

Jaké parametry sledovat a v jaké struktuře?

 

Plánování či cílování hospodářského výsledku vzniká velmi jednoduchou úvahou: jak si vůči sobě stojí náklady a výnosy?

V rozpočtu organizace máme v nákladových položkách:

  • osobní náklady
  • náklady na služby
  • náklady na provoz atd.

Všechny náklady je potřeba pokrýt výnosy, či ještě lépe, mít výnosy vyšší než náklady. Co d výnosů zahrnout? Čtěte celý článek.

Martin Ježek a Petr Jun, portál Účetnictvíproneziskovky.cz

verze pro tisk
  zpět
CHCI VĚDET CO JE NOVÉHO VE SVĚTĚ NEZISKOVEK
Chci dostávat novinky emailem.


Kdo jsem?


 odhlásit odběr

PARTNEŘI SVĚTA NEZISKOVEK

partner ČSOBpartner AVPO ČR